Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Detectar el càncer amb una gota de sang

L'Institut de Ciències Fotòniques de Castelldefels ha desenvolupat un dispositiu que permet la detecció precoç del càncer a partir d'una gota de sang

El dispositivo desarrollado por el Instituto de Ciencias Fotónicas de Castelldefels(ACN)

El dispositivo desarrollado por el Instituto de Ciencias Fotónicas de Castelldefels

El 'lab-on-a-chip' és capaç d'atraure proteïnes marcadores del càncer que circulen a la sang per poder fer una avaluació del risc que té el pacient de desenvolupar la malaltia

Amb aquest aparell es poden detectar concentracions extremadament baixes d'aquesta proteïna en qüestió de minuts.

Más información

El dispositiu ha estat desenvolupat per un equip internacional d'investigadors dirigits per l'Institut de Ciències Fotòniques de Castelldefels. Segons els seus creadors, és una eina útil per als tractaments de càncer futurs, no només per la seva fiabilitat, sensibilitat i baix cost, sinó també per la seva fàcil portabilitat en llocs remots on les persones tenen dificultat per accedir a hospitals.

El lab-on-a-chip consta de diversos sensors amb nano-partícules d'or sobre la superfície d'un xip que es programen químicament perquè puguin atreure les proteïnes marcadores del càncer que hi ha a la sang. Si n'hi ha, s'adhereixen a les nanopartícules i un cop es monitoritzen els canvis es pot avaluar el risc de desenvolupar càncer.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir