El Port aposta per l'ample internacional a Portbou
L'autoritat portuària de Barcelona ho demana davant les limitacions que la línia de l'AVE planteja per al transport de mercaderies

La línia d'Alta Velocitat a Can Tunis, Barcelona(Wikipedia)

La línia d'Alta Velocitat entre Barcelona i França està preparada per fer passar trens de passatgers i també de mercaderies, però amb restriccions. Un dels condicionants són les pendents més pronunciades que les de la via convencional. A més, les necessitats de manteniment de la via redueixen el nombre de trens i els horaris en els que poden circular. A tot això se suma que des de finals de l'any passat ADIF ha reduït la llargada màxima que poden tenir els trens de 750 a 500 metres, per garantir la seguretat. Així les coses, el cap d'estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, apunta en una entrevista a SER Catalunya que una bona solució passaria per adaptar el corredor de PortBou a l'ample internacional.
Más información
Tráficos Portuarios és una de les empreses que porta trens de mercaderies cap a França i assegura que les restriccions que pateix la línia de l'Alta Velocitat els ha fet plantejar-se l'opció de Portbou.
Per fer aquest opció, s'hauria d'instal·lar el tercer fil al corredor de Portbou. A més s'ha de tenir en compte que l'empresa que ha construït i gestionar el túnel del Pertús ha de recuperar la inversió amb els canons dels trens que passin per la seva infraestructura.




