Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat es compromet a fer més operacions cardíaques

Els hospitals catalans practicaran 600 operacions de cor més que al 2013 des d'ara i fins a final d'any. És el compromís del nou Pla director de cirurgia cardíaca, que preveu reduir un 35% el temps d'espera per aquest tipus d'intervencions

Imatge d'una operació d'implantació de cor artificial(ACN)

Imatge d'una operació d'implantació de cor artificial

Es tracta d'operacions que ara són més freqüents pel procés d'envelliment de la població

El conseller de Salut, Boi Ruiz, s'ha posat a la defensiva quan li han preguntat com es farà tot això. No hi haurà cap aportació extraordinària de fons i assegura que no es retallarà enlloc per aconseguir els 20 milions d'euros que es considera que fan falta per complir l'objectiu. Els diners diu que surten de les mesures d'estalvi i d'eficiència que ja estan en marxa des de fa mesos, sense cap més concreció.

Más información

El Pla s'ha elaborat conjuntament amb la Societat Catalana de Cardiologia i la de Cirurgia Cardíaca, i l'increment d'activitat quirúrgica representarà un 20% més d'intervencions que al 2013, en concret, 623 operacions més. El temps d'espera actual és de 5 mesos per a la cirurgia cardíaca valvular, i de 4,8 en coronària.

L'objectiu del Departament de Salut, tot i que el Ministeri va fixar un temps orientatiu d'espera de fins a sis mesos, és reduir-lo fins als tres.

El Pla també fa una reordenació territorial amb 5 centres de referència, un per a cada milió i mig d'habitants: la Vall d'Hebron, Bellvitge, el Trias i Pujol, Sant Pau i el Clínic, tots a l'àrea de Barcelona.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir