Els embassaments catalans estan plens
Tot i que les reserves d'aigua estan 12 punts per sota de l'any passat, els pantans catalans estan al 81% de la seva capacitat
Les xifres actuals garanteixen l'abastament d'aigua potable dels catalans fins a 15 mesos
L'embassament de Boadella està a la meitat de la seva capacitat, això suposa 29 punts menys que l'any passat. Aquest és l'embassament que més ha baixat el nivell d'aigua. La resta també han disminuït, però ho han fet al voltant d'un 12%.
El cap de gestió de recursos hidrícs, Enric Velasco, explica que "estem en una situació de recursos òptima" però afegeix que "és evident que cap més aigua als embassaments". Tot i així, assegura que estem "en una situació òptima en tots els sentits."
Els embassaments també estan lleugerament més buits que en mesos anteriors sobretot per la campanya de regadiu i perquè creix el cosum domèstic pel turisme. El nivell actual dels embassaments permetrà l'abastament pels pròxims 15 mesos, encara que, com indica Velasco, també depèn de les pluges que hi hagi a la tardor i a la propera primavera.




