Tres municipis rebran aigua amb camions cisterna
La restricció d'aigua per la taca apareguda al pantà de Riba-roja afecta a Vilalba dels Arcs, Batea i La Pobla de Massaluca, que necessiten que se'ls hi porti aigua perquè ja no en tenen als pous.

El pantà de Riba-Roja d'Ebre(ACN)

Es descarta la contaminació química com a causa de la taca, tot i que els resultats definitius de l'informe encara no s'han donat a conèixer.
Vilalba dels Arcs, Batea i La Pobla de Massaluca rebran fins dijous al matí subministrament d'aigua potable a través de camions cisterna, ja que se'ls hi ha acabat l'aigua dels pous. Aquests tres municipis de les Terres de l'Ebre estan afectats per les restriccions d'aigua a causa de la taca apareguda al pantà de Riba-Roja, juntament amb d'altres localitats ebrenques i lleidatanes que han rebut alertes de prevenció per possibles contaminacions. Protecció Civil ha activat el pla PROCICAT per poder dur l'aigua fins a les poblacions.
Aquesta tarda ja s'ha començat a bombejar aigua a primera hora a la resta de poblacions que han estat afectades per restriccions durant tot el matí.
Es demana reduir el consum d'aigua
La restricció d'aigua potable afectarà a 3.000 habitants d'aquests municipis, que necessiten 600 metres cúbics d'aigua a diari, necessària també per abastir la gran quantitat de granges que hi ha a la zona. Totes les llars han rebut un comunicat en el que se'ls demana també que es restringeixi l'aigua a nivell particular per a activitats prescindibles com poden ser rentar el cotxe o omplir la piscina.
Les microalgues són l'origen de la taca
"El creixement sobtat d'una gran quantitat de microalgues és el causant de la taca". L'alcalde de Riba-roja, Antonio Suárez, té molt clar l'origen de la taca, i afegeix que mai abans havia passat res semblant. Es descarta que sigui contaminació química. Això és el que indiquen els estudis preliminars, tot i que els resultats definitius es donaran a conèixer dimecres a la tarda per part de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre i l'Agència Catalana de l'Aigua.
- <a name="despiece1"></a>"Exigim un estudi científic del pantà"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Entrevista a l'alcalde de Riba-roja, Antonio Suárez

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




