La desaparició de les caixes d'estalvis ha portat al tancament de moltes pimes
Ho afirmen des de les patronals que agrupen aquestes companyies, CECOT i Pimec

El president de PIMEC, Josep Gonzàlez, durant la presentació de l'Anuari de la pime catalana(ÀLEX RECOLONS - ACN)

Les patronals expliquen que les grans entitats financeres que s'han quedat les antigues caixes territorials no coneixen ni entenen la problemàtica de les Pimes. Fran de la Torre, Director de l'Àrea de Finançament Empresarial de Pimec, assegura que els professionals que hi havia a les caixes coneixien els petits empresaris i els seus negocis en profunditat. Quan els demanaven finançament, no tenien problema. Però amb les fusions, els centres de decisió van canviar i el mateix professional que abans concedia finançament a les pimes, ara diu que no.
A més hi ha un problema que també pateixen els clients particulars però que, en el cas de les empreses, es multiplica. Abans els empresaris tenien més opció de triar i, de fet, treballaven amb més entitats financeres que ara, tal i com explica el Secretari General de CECOT, David Garrofer. Ara la competència entre bancs és menor.
I l'últim efecte col·lateral de la desaparició de caixes és que abans, quan una entitat necessitava, per exemple, renovar el mobiliari o fer obres en una oficina, acudia a les petites empreses de les rodalies. Ara, els bancs tenen una central de compres que deixa sense opció de feina a les empreses territorials.




