Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

HOY POR HOY Sigue en directo el programa especial desde Cariñena, capital europea del vino

El Bisbat de Girona busca futurs capellans a Colòmbia

La diòcesi de Girona està important seminaristes de Colòmbia. Aquest curs n'hi ha un estudiant aquí per fer de capellà, i al febrer n'arribarà un altre. Tot plegat respon a la falta de vocacions entre els autòctons i al fenomen de la globalització, segons el Bisbat.

(Trobada de seminaristes del curs 2014-15 - Catalunya Religió)

Dos estudiants al seminari de Girona procedents de Colòmbia equival a dir que una quarta part de tots els aspirants a fer de capellans en parròquies gironines són colombians, perquè ara mateix només n'hi ha 8.

No és l'any que menys seminaristes hi ha. En els últims 25 hi ha hagut etapes amb 3 o 4 estudiants només.

Per pal·liar la falta de vocacions entre els gironins, el Bisbat va firmar un conveni amb un seminari del país sud-americà perquè els subministrés candidats a mossèn que tinguessin ganes de sortir del país.

Diu el vicari per les vocacions, Jordi Font, que no és res diferent del que passa en qualsevol altre sector productiu: si no hi ha treballadors aquí, es busquen fora, són "efectes de la globalització".

El de Girona no és l'únic seminari que importa aspirants a capellans. Ho fan en altres ciutats com Barcelona o Saragossa.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir