El Parlament crea una comissió d'investigació del cas Pujol
El ple del Parlament ha aprovat avui per unanimitat la creació d'una comissió d'investigació sobre el cas Jordi Pujol i "les diverses modalitats de frau, evasió fiscal i pràctiques de corrupció política"

El expresidente de la Generalitat, Jordi Pujol, durante su comparecencia ante la comisión de Asuntos Institucionales del Parlament de Cataluña donde ha acudido para explicar sus cuentas en el extranjero.(EFE/Alejandro García)

La creació d'aquesta comissió d'investigació ha comptat amb els vots favorables de tots els grups (131 vots), i de les dues propostes que havien presentat davant el ple, ha prosperat la defensada per ERC, ICV-EUiA i la CUP, mentre que ha estat desestimada la conjunta de PPC i Ciutadans
Unanimitat al Parlament de Catalunya. De les dues peticions ha prosperat la plantejada per Esquerra Republicana, Iniciativa i la CUP, amb el suport de totes les forces. També, al final, Convergència i Unió, una maniobra habitual dels nacionalistes quan veuen que es quedaran sols.
Más información
La comissió arran del cas Pujol vol investigar en general el frau, l'evasió fiscal i la corrupció política "sense menysprear (deia la republicana Gemma Calvet) la necessitat d'aprofundir en els casos particulars, cal obrir el ventall"
Partit Popular i Ciutadans, que havien plantejat la seva pròpia proposta de comissió també s'han sumat per aclarir "si estem parlant del cas d'una família o del cas de la gran família de Convergència Democràtica"




