Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El llegat Joan Oró ja està exposat

Un centenar d'objectes personals del científic lleidatà, Joan Oró, ja es poden contemplar al públic en l'exposició de l'Any Oró, al soterrani de l'Auditori Enric Granados

(Panell de Joan Oró presidint l'exposició commemorativa de l''Any Oró' -foto: ACN-)

L'exposició es mantindrà al soterrani de l'Auditori fins a mitjans de desembre, i s'espera que els objectes del llegat tinguin seu permanent al futur Museu de la Ciència i Clima de Gardeny

En mig de les restes romanes trobades, al soterrani de l'Auditori, l'exposició repassa la vida i els descobriments científics de Joan Oró. Un nom associat a la lluna i als viatges que des de la NASA es van fer durant els anys 70 amb el projecte Apol.lo. I el lloc d'exposició i les investigacions d'Oró, els relaciona la seva filla, Maria Elena Oró: "és un lloc molt adient per que hi ha la runa i és com si estiguéssim a Mart"

NO serà fins la primavera vinent, segons el compromís que ha pres l'alcalde, Àngel Ros, que tingui el llegat d'Oró tingui una seu permanent: "si déu vol, a la primavera, aquesta exposició ja estarà en condicions d'estar en el seu lloc definitiu que és el Museu de la Ciència"

L'Any Oró el va decretar la Paeria en record del prestigiós bioquímic i aprofitant que aquest 2014 fa 10 anys que va morir.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Maria Elena Oró, filla de Joan Oró: "és un lloc molt adient, perquè hi ha les runes. Es com si estiguéssim a la Lluna o Mart"

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir