Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Directo Sigue en directo el Foro Económico Internacional 2026 con hasta siete jefes de Estado

Desestimada la demanda contra Laporta

El jutge Martínez Borrego desestima la demanda de Sandro Rosell i Josep M. Bartomeu contra Jan Laporta i 16 exdirectius seus

El expresidente del Barcelona Joan Laporta. EFE/Archivo(EFE)

El expresidente del Barcelona Joan Laporta. EFE/Archivo

Barcelona

El Barça té ara 20 dies per presentar recurs a l´Audiència de Barcelona però el club és partidari de no precipitar-se i de valorar jurídica i políticament l´impacte de la sentència abans de decidir si presenta el recurs. En principi, segons fonts jurídiques, el Barça podria arribar fins al final amb el mandat que va obtenir en l´assemblea de socis del 2010, i que si el Barça desisteix i no presenta recurs això ho hauria d´autoritzar una nova asamblea.

El cas és que en la seva sentència el jutge rebutja les pèrdues que el Barça reclama en els casos “Sogecable”, “Viladecans” i “Mediapro”.

En el servei jurídic del Barça el que més ha sobtat és que el jutge hagi rebutjat els 37 milions de pèrdues pels impagaments a Sogecable i la provisió que en els comptes reformulats per Rosell se´n va fer. Laporta havia perdut els plets per no pagar a Sogecable en dues instàncies judicials però es negava a provisionar el deute. Fins i tot, convençut que finalment els tribunals li donarien la raó, Laporta va fer un crèdit per 25 milions.

Però de la sentència del jutge s´interpreta que en el cas Sogecable el Barça ha actuat amb opacitat, i barrejant conceptes i sobretot ocultant “una transacció i un acord amb Sogecable que es va produir després d´haver interposat la demanda” i que resolia el litigi de fons, amb quasi 8 milions recuperats que el Barça no resta de les pèrdues que imputa a Laporta.

El fet que el jutge s´hagi “carregat” la demanda dels diners de Sogecable ha arruïnat l´acusació del Barça que també s´ha trobat que el jutge desestima pèrdues objectives en la compra dels terrenys de Viladecans.

El Barça de Laporta els va comprar per 17 milions, i en l´inici del mandat de Rosell la seva junta els valora en 5 milions. La pèrdua de valor, aquests 12,5 milions, s´ha d´imputar a l´actual junta.

El jutge tampoc no dona la raó al Barça en el cas Mediapro i li vé a dir que si ja està cobrant regularment 135 milions anuals per drets de televisió no s´entèn que provisioni factures pendents que s´arrossegaven del concurs de creditors.

El jutge, calculadora en mà

De manera que el jutge, calculadora en mà ha anat restant les partides que ha rebutjat en la seva sentència: els 37,7 de Sogecable, els 3 milions de Mediapro, els 12,5 de Viladecans i encara 260.000 euros de la venda de Sant Joan d´Espí.

Amb el resultat que en cap cas es pot parlar de pèrdues de 80 milions en l´últim exercici de Laporta i sí d´un saldo positiu de 4,9 milions en el conjunt dels seus dos mandats.

El jutge ha dictat sentència a les dotze en punt i després en conversa amb els periodistes ha explicat que ha fet pública la sentència un cop han passat els 20 dies que s´havia donat de termini i que en cap cas l´ha demorat per deixar passar l´assemblea de socis compromissaris ni el partit del Barça contra el Madrid.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir