Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

‘Ho han situat en un terreny absurd’

El portaveu del Govern, Francesc Homs, reitera que “no es pot prohibir el que no es fa” davant la intenció de Rajoy de recórrer el nou 9-N

GRA105 BARCELONA, 20/10/2014.- El conseller de Presidencia y portavoz del Govern, Francesc Homs, durante su comparecencia hoy en el Palau de la Generalitat, en la que ha considerado que se ha recompuesto la unidad "técnica" para el 9N gracias a un preacuerdo con la CUP para desplegar la consulta alternativa, un pacto al que desearía que se sumaran las otras fuerzas soberanistas. EFE/Alberto Estévez / Alberto Estévez (EFE)

GRA105 BARCELONA, 20/10/2014.- El conseller de Presidencia y portavoz del Govern, Francesc Homs, durante su comparecencia hoy en el Palau de la Generalitat, en la que ha considerado que se ha recompuesto la unidad "técnica" para el 9N gracias a un preacuerdo con la CUP para desplegar la consulta alternativa, un pacto al que desearía que se sumaran las otras fuerzas soberanistas. EFE/Alberto Estévez

El Govern manté la seva voluntat de posar les urnes el 9-N perquè es resisteix a pensar, ha dit el conseller de la Presidència, Francesc Homs, que el Tribunal Constitucional pugui anular el procés participatiu del 9-N. "No es pot prohibir allò que no es fa", ha apuntat Homs, que ha assegurat que des de l'executiu faran "tot el que estigui al seu abast perquè hi hagi urnes el 9 de novembre".

"Jo no puc pensar que això pugui ser prohibit. Això no pot ser suspès i continuarem fent el que estem fent", ha dit en roda de premsa i ha afegit de forma ambigua: "Si tu fas allò que no és el que ells diuen que no es pot fer, estàs fent el que pots fer. Si ho pots fer ho farem, i les urnes hi seran el diumenge".

Després d'ironitzar sobre l'evolució de les declaracions del govern espanyol en els darrers quinze dies, Homs ha avisat que "prohibir el que de fet passarà el 9-N és desafiar l'estat de dret i la pròpia lògica de la democràcia". "És intentar aplicar les maneres de fer del segle XVIII i XIX en ple segle XXI, i això segur que és un fracàs absolut", ha conclòs el conseller, que ha titllat la posició del govern espanyol de "partidària i al marge de la llei".

La Comissió Permanent del Consell d'Estat analitzarà aquest dijous l'informe del govern espanyol sobre la possible impugnació del procés de participació ciutadana previst a Catalunya el 9-N, segons fonts d'aquesta institució. Ho farà en sessió ordinària (es reuneix cada dijous) a partir de les 10 del matí. Fonts de La Moncloa han apuntat a l'ACN que esperen tenir el dictamen sobre la impugnació sobre la taula del consell de ministres d'aquest divendres per poder aprovar, si s'escau, la impugnació de la consulta alternativa davant del Tribunal Constitucional.

La Comissió Permanent és la mateixa que el passat 28 de setembre ja va aprovar per unanimitat els dos dictàmens amb els què el govern espanyol va impugnar el 9-N original davant el Tribunal Constitucional. El seu informe és preceptiu, però no vinculant, i obre la porta a l'aprovació del recurs per part de l'executiu espanyol.

Entre altres, formen aquesta comissió (de vuit membres) l'exministre de Justícia, Landelino Lavilla, que exerceix de president de la Permanent. També hi ha el 'pare' de la Constitució Miguel Herrero y Rodríguez de Miñón, l'expresident del TC Miguel Rodríguez-Piñero, el president del Tribunal Suprem, Fernando Ledesma, i l'exvicepresidenta del govern espanyol María Teresa Fernández de la Vega. Està presidit per Manuel Romay de Beccaria, que va ser ministre de Sanitat al primer govern d'Aznar.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir