4M d’€ de factures inflades
Segons els Mossos, el frau de les factures inflades per l’ex gerent de la Cooperativa de l’Aldea arriba a aquesta quantitat
L'Aldea
Els Mossos xifren en uns quatre milions d'euros el frau generat amb les factures a proveïdors que hauria inflat l’ex gerent de la Cooperativa de l'Aldea, Daniel Ferré. Amb aquesta pràctica, que suposava duplicar el valor real de les factures per sobre dels vuit milions d'euros en total, Ferré hauria pogut aconseguir un milió d'euros en subvencions de la Unió Europea entre els anys 2005 i 2011.
L’ex gerent, segons precisa la policia, hauria comptat amb la complicitat d'una dotzena d'empresaris i un enginyer, que també van acabar imputats, per inflar de forma sistemàtica els imports dels serveis dels proveïdors amb la finalitat de justificar un major volum de despeses i incrementar la quantitat de les subvencions. Per ocultar la falsificació de les factures utilitzaven diferents tècniques de maquillatge comptable. Aquesta pràctica, assegura el comunicat policial, la podien dur a terme ja que la Cooperativa disposava d'una secció pròpia de crèdit que actuava com a banc
Nombroses imputacions

Un impositor afectat pel bloqueig de comptes de la secció de crèdit s'enfronta amb l'exgerent de la Cooperativa, Daniel Ferré, a la dreta.

Un impositor afectat pel bloqueig de comptes de la secció de crèdit s'enfronta amb l'exgerent de la Cooperativa, Daniel Ferré, a la dreta.
Detingut el passat 15 d'octubre, l’ex gerent va sortir en llibertat provisional sense fiança després de declarar al jutjat número 1 de Tortosa, on se li van comunicar noves imputacions: per suposat delicte societari, alçament de béns, així com utilització d'informació privilegiada i emissió de contracte simulat.
Ferré ja havia estat imputat anteriorment per la jutgessa de Tortosa pels suposats delictes d'administració deslleial, apropiació indeguda i falsificació de delicte mercantil. Segons un comunicat emès pels Mossos, la seva detenció s'emmarca dins de les investigacions endegades després del bloqueig de la secció de crèdit i la immediata fallida de l'entitat que apunten a irregularitats en la gestió.
Apunten cap a l’empresa auditora
Les investigacions policials també revelen la possible negligència greu per part de l'empresa auditora de la Cooperativa, BDO, ja que va passar per alt possibles irregularitats que podien haver posat en preavís els organismes autonòmics de control sobre la situació econòmica real que tenia la Cooperativa.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




