Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Suprem confirma que s’ha d’excloure Acciona de l’Adjudicació d’ATLL

L’Alt Tribunal considera que s’ha d’aplicar la resolució de l’Òrgan de Recursos Contractuals (OARCC) de la Generalitat que així ho va indicar pocs dies després que la Generalitat formalitzés el contracte

Barcelona

El Tribunal Suprem conclou que s'ha d'executar la resolució de l'Òrgan de Recursos Contractuals de Catalunya (OARCC) i excloure ACCIONA de la gestió d'Aigües Ter-Llobregat. Ni els perjudicis econòmics per a la Generalitat ni l'impacte que, segons els adjudicataris, tindria aquesta decisió en el servei són arguments suficients per al Tribunal.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya encara s'ha de pronunciar sobre si l'adjudicació va ser o no correcta, però ja va dir i ara ho ratifica el Suprem que mentre no arribi a una conclusió definitiva s'ha d'aplicar el que diu l'OARCC i ACCIONA ha de quedar fora.

L'Alt Tribunal ho diu com a resposta al recurs que va presentar la pròpia empresa adjudicatària. La Generalitat en va presentar un altre en el mateix sentit que encara no s'ha resolt. Fonts del Govern català han explicat que de moment no prendran cap decisió fins que el Suprem es pronunciï sobre el seu recurs, però es temen que aniran en la mateixa línia.

L’OARCC va atendre un recurs presentat per Aigües de Barcelona que s’havia presentat al concurs per gestionar ATLL. Aquest òrgan va entendre que ACCIONA havia incomplert una de les condicions del plec, la que es referia al calendari d’obres previstes i que per tant, se l’havia d’excloure. Però quan va publicar la seva resolució, al gener del 2013, el govern català ja havia signat el contracte amb ACCIONA. La Generalitat necessitava els ingressos d’aquesta operació per reduir el dèficit.

Des de llavors aquest tema està judicialitzat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir