El Síndic investiga les obres del TAV a Girona
Vol veure si hi ha hagut irregularitats i si els drets dels usuaris de l'AVE es van vulnerar durant els 5 dies que el túnel va estar inundat

Operaris de la Unitat Militar d'Emergències. Foto: UME

Girona
El Síndic de Greuges, Rafel Ribó, està investigant, d'ofici, si hi ha hagut irregularitats en les obres del Tren d'Alta Velocitat a la ciutat de Girona i si els drets dels usuaris van ser vulnerats durant els cinc dies que el servei va estar interromput per la inundació del túnel.
Diu el Síndic que durant aquests cinc dies, els usuaris van haver d'utilitzar el servei de Regionals, que té un temps de viatge molt superior. No només això, considera que cal aclarir si les administracions públiques han actuat de manera irregular en la gestió d'aquesta crisi i també si els és imputable el retard de les obres i la falta d'un pla homologat de seguretat de l'estació i del túnel del TAV a Girona. En un comunicat, l'oficina del Síndic recorda que aquest pla encara no ha estat homologat per la Generalitat i demana que "es desencalli".
En declaracions a la Ràdio Girona, Ribó diu que comencen aquesta investigació "no només pel que va passar aquells dies sinó a alertats pel que va succeir aquells dies” i recorda que un mes després de la inundació “encara no s’ha donat tota la informació del que va succeir, per què va succeir i qui se'n fa càrrec".
No només això, diu Ribó que cal transparència perquè els usuaris "tinguin plenes garanties de seguretat" del servei que estan fent servir, una obra -recorda- "que ni està acabada ni se sap per què".
Per fer aquesta investigació, l'oficina del Síndic demanarà informació al Departament de Territori i Sostenibilitat, el Departament d'Empresa i Ocupació, el d'Interior, el Ministeri de Foment i l'Ajuntament de Girona. De moment, només el consistori gironí ha respost que facilitarà la informació, en breu.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




