Registrats 18 terratrèmols en 9 dies
La xarxa de sismògrafs de l'Institut Geològic de Catalunya ha registrat divuit terratrèmols davant la costa del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre des del passat 28 d'octubre

Mapa de la costa tarragonina amb els punts on s'han produït els terratrèmols

Tarragona
Des de l'Institut Geològic de Catalunya han detectat fins a divuit terratrèmols davant la cosa de l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar des de l'inici de la sèrie el passat 28 d'octubre. Els dos últims es van registrar ahir: el més intens, cap a dos quarts de set de la tarda, amb 1,9 graus a l'escala de Richter; anteriorment a dos quarts de tres de la matinada, se'n va produir un d'1,2 graus. Dimarts però, els sismes van ser de 2,7 i 2,8 graus a l'escala Richter.
Origen natural
La costa tarragonina està plena de zones amb trencaments de terreny que quan s'activen provoquen petits moviments. La constatació que a la zona no s'estan produint activitats humanes susceptibles de generar sismes reforça la teoria que es tracta d'un fenomen d'origen natural.
Un dels precedents més importants pel que fa a terratrèmols el trobem a l'any 2005 a la zona de la plataforma petrolífera Casablanca, amb 4,9 graus a l'escala de Richter. La companyia Repsol, que gestiona aquesta explotació, ha negat haver iniciat encara els sondejos per buscar més bosses de petroli que té autoritzats.




