En mans dels voluntaris
El Govern confirma que assumirà la responsabilitat del 9-N fins al final, tot i que a partir d'ara, cedeix el protagonisme als voluntaris. Això és el que en surt de la reunió dels integrants del Pacte Nacional del Dret a decidir amb Artur Mas


Barcelona
El coordinador del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, Joan Rigol, ha assegurat aquest divendres que el Govern "ha fet la seva feina" sobre el 9-N i "empara" el procés participatiu que tindrà lloc el diumenge, però deixa en mans dels voluntaris la seva execució. "Està en mans dels voluntaris aquest final del procés amb tot el suport de les entitats que formen part del Pacte Nacional", ha explicat després de la cinquena reunió d'aquest organisme que ha tingut lloc al Parlament.
Segons Rigol, l'executiu ha garantit que les urnes estaran dins dels instituts i que donarà cobertura als voluntaris en cas de problemes judicials. No ha aclarit, però, si serà el Govern qui informarà dels resultats.
Rigol ha comparegut davant de la premsa després de la reunió del Pacte Nacional, que ha durat unes dues hores i mitja. Segons ha explicat, totes les entitats coincideixen en la necessitat que siguin els voluntaris els que executin el 9-N. De fet, seran els voluntaris que s'encarreguin del recompte de vots, però Rigol no ha sabut aclarir si serà el Govern o no qui n'informarà públicament perquè el pacte no ha abordat "els mecanismes concrets de tot això".
"El Govern assumeix la seva responsabilitat fins al final, però sabent que en aquest final, els protagonistes són els voluntaris", ha indicat. S'ha pogut arribar al 9-N, ha continuat, gràcies a un "entramat" format pel Govern, que ha impulsat el procés, les institucions municipals i les entitats i associacions de la societat civil que formen part del Pacte Nacional pel Dret a Decidir.
El coordinador del pacte ha assegurat que el "clima d'unitat ha estat molt evident" durant aquesta reunió i que tots els participants han augurat que el 9-N serà un èxit i que no hi haurà "cap interrupció" de la votació. "Hem d'estar a l'aguait que no hi hagi coses que pertorbin aquest procés, que alguns no generin por", ha dit. En aquest sentit, el Govern donarà cobertura als voluntaris si hi ha algun problema jurídic, segons ha apuntat Rigol, que també ha explicat que l'executiu ha garantit que les urnes estaran dins dels instituts.




