Intervinguts un centenar de canaris en un soterrani del Paral·lel
La Guàrdia Urbana de Barcelona i els Agents Rurals han intervingut un centenar de canaris en un soterrani del Paral·lel en condicions lamentables. L'avís el va donar un veí que els va veure, per accident, quan reformava el seu pis.

La Guàrdia Urbana comissa prop de 100 ocells en un soterrani en unes pèssimes condicions de salubritat(Guàrdia Urbana )

Barcelona
La Guàrdia Urbana de Barcelona i els Agents Rurals han intervingut un centenar de canaris en un soterrani de l'Avinguda Paral·lel en condicions lamentables. Els ocells estaven encaixonats en gàbies petites i brutes d'excrements en un soterrani de només 25 metres quadrats sense ventilació ni llum natural.
L'avís el va donar el veí de dalt que va trobar el soterrani, per accident, quan feia reformes al seu pis. Va aixecar una rajola i va veure els ocells. El veí va avisar l'entitat protectora FAADA que va alertar els agents de la Guàrdia Urbana i quan van anar a comprovar-ho es van trobar un centenar d'ocells, la majoria canaris.
El propietari, un home búlgar de 44 anys, els feia criar per vendre'ls. Andrea Torres, responsable de fauna salvatge de FAADA, ha explicat a l'Hora Barcelona que "la cria i el tràfic d'animals és el tercer negoci il·legal més actiu només per darrera del de la droga i les armes".
Segons ha explicat Torres, aquest tràfic es fa principalment per internet i els animals amb els que més es trafica són els rèptils que es venen a preus entre els 200 i els 1.000 euros. Torres diu que aquest cas dels ocells els ha sobtat "perquè la venda de canaris no genera grans ingressos". De fet, segons la Federació Ornitològica de Catalunya, costen entre 12 i 15 euros cada un.
La policia ja ha denunciat el propietari per vulnerar la llei de protecció dels animals i els ocells ja han estat retirats i la policia els ha portat a un centre que col·labora amb el consistori. Allà els han donat medicació i menjar i els han desparasitat.




