Un assaig sobre l’era digital guanya el 31è Premi Josep Vallverdú
És “La digitalització de l’altre” del professor de periodisme, Carlos Ruiz Caballero. El 19è Premi de Poesia Màrius Torres recau en Nati Soler Alcaide, pel poemari “La lentitud del ramat”.

Carlos Ruiz Caballero, a la dreta i Nati Soler Alcaide, a l'esquerra.(ACN)

Lleida
Una reflexió sobre els dilemes ètics que planteja la tecnologia ha guanyat el 31è premi Josep Vallverdú, dotat amb 9.000 euros. L’autor, professor de periodisme de la Universitat Ramon Llull, Carlos Ruiz Caballero, destaca que “és una reflexió sobre una societat accelerada que s’entrega a la seducció de la tecnologia”.
“La digitalització de l’altre”, seleccionada pel jurat per unanimitat, parla dels “riscos i possibilitats que el ciberespai suposa per la construcció democràtica d'una societat”. I de com cedim la societat part de la nostra privacitat i intimitat, a través de la tecnologia.
Mentre, el 19è Premi de Poesia Marius Torres, dotat amb 6.000 euros, ha anat a parar a una modista del Baix Penedès, Nati Soler Alcaide, pel poemari "La lentitud del ramat". Segons l’autora és un recull de poemes, que ha anat guardant en un calaix, i que parlen de la tendència dels humans a associar-se en ramats, i tot i això, diu, “podem aconseguir l’èxit individual a través de l’amor”.
Els premis es lliuren aquest divendres a les 19.00 en una gala a l’Auditori Enric Granados de Lleida.




