Un impost que no recapta
Als pressupostos de la Generalitat apareix un ingrés de 685 milions d'euros per l'impost als bancs i caixes, però només ha ingressat 2.700.000 euros. El motiu és que és un impost que xoca contra un de similar que va crear el govern espanyol

Mas-Colell reconeix que només s'han cobrat 2,7 dels 685 milions de l'impost als bancs per la impugnació de les entitats / Moldes, Aleix (ACN)

El conseller Mas Colell diu que no altera el pressupost de Catalunya perquè d'una manera o altra ho cobraran. Però mentre no es resolgui el conflicte jurídic entre l'Estat i la Generalitat, la gran majoria de bancs no pensa ingressar ni un sol euro al Govern català.
Les entitats argumenten que el que val és l'impost estatal, que té un tipus pràcticament irrisori, més de 10 cops inferior al que s'aplicaria a Catalunya, però el conseller d'Economia, Andreu Mas Colell, entén que aquests diners s'han de cobrar sí o sí, ja sigui perquè els tribunals li donen la raó i les entitats acaben pagant, o bé perquè l'Estat compensa Catalunya amb els 685 milions d'euros.
De fet, Mas Colell pensa tornar a incloure aquests ingressos als pressupostos de 2015, juntament amb la recuperació de la paga extra als funcionaris.
El diputat d'Esquerra, Pere Aragonès, li reclama que es deixi estar de nous pressupostos, i que prorrogui de forma immediata els d'aquest any, juntament amb un decret d'endeutament per recuperar la paga extra i el 15% de jornada i sou dels interins. Mas Colell només ho veu garantit si s'aproven els comptes de 2015.




