Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Lluitar contra el rebuig social

Antisida rep la queixa d'una persona infectada pel VIH, que diu haver perdut la feina per la seva condició de seropositiu. L’Associació afirma que continua havent discriminació laboral.

Llaç humà per la Sida que s'ha fet a la plaça Paeria de Lleida.(ANTISIDA)

Llaç humà per la Sida que s'ha fet a la plaça Paeria de Lleida.

Lleida

El rebuig social, segons la coordinadora d’Antisida, Anna Rafel, fa que no es denunciïn situacions de discriminació laboral. Diu que els arriben casos de “no contractacions, no renovacions de contracte, perquè s’han assabentat que tenen la malaltia i per por i aquest rebuig social i també dels companys, fa que es tiri el pas endarrere” i no es denunciï.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

ANNA RAFEL

00:00:0000:06
Descargar

Segons Antisida, encara hi ha un 40 per cent d'afectats sense diagnosticar per por a conèixer si estan infectats. Des de 2001, segons Salut, s'han detectat a Lleida 500 positius del virus de la Sida. La Montse, portadora del VIH des de fa 13 anys, assegura que ha de sentir “comentaris despectius” com “qui té sida és perquè vol”. Diu que cada vegada té menys vergonya a dir-ho, però reconeix encara té por a ser assenyalada.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

MONTSE

00:00:0000:06
Descargar

"Acordades en drets" és el lema del manifest que ha llegit el president d’Antisida, Joan Fibla, amb motiu del Dia Mundial de la Sida. Un manifest que critica que “s’han aturat les polítiques de prevenció, però no les noves infeccions ni l'estigma”. El 70 per cent del pressupost d’Antisida, que s’enfila a uns 300.000 euros, està pendent del pagament de subvencions, la majoria de la Generalitat, ja aprovades però encara sense materialitzar-se.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir