Retard per manca de pressupost
El Museu Nacional d’Art de Catalunya ajorna fins al 2016 la nova presentació de les col•leccions de Renaixement i Barroc per manca de pressupost. Una mostra de bodegons del segle d’or espanyol i l’art fet a Catalunya entre 1950 i 1977, grans apostes de la temporada.


Barcelona
El Museu Nacional de Catalunya fa un pas mes en la seva explicació de l’art fet al segle XX i al juny de 2015 presentarà una primera visió de l’art fet a Catalunya entre 1950 i 1977, un període que arrenca després del Dau al Set i arriba fins a la restitució democràtica. Aquesta mostra, que té intenció d’esdevenir part de la col·lecció permanent del museu complementa la nova presentació de la col·lecció d’Art Modern que tan bona acollida ha tingut especialment entre el públic català. Els mesos d’octubre i novembre el MNAC ha doblat el nombre de visites respecte al mateix període del mes passat i tancarà l’any amb prop de 700.000 visitants.
Amb aquestes xifres a la mà i “des de la cordialitat”, el director del MNAC, Pepe Serra ha reclamat a les administracions que es replantegin d'una vegada per totes el mapa de museus, el paper que juga cada administració en la seva gestió i de manera molt especial, les prioritats pressupostàries. “Es ridícul”, ha dit que el Museu Nacional d’Art de Catalunya hagi de funcionar amb un pressupost de 13 milions d’euros, “proporcionalment el més baix” des de la seva creació. Serra ha explicat que després d’haver fet tots els estalvis possibles en despeses estructurals “hem pelat l’ós” el museu ha de destinar 9 de cada 10 euros del seu pressupost a pagar el que costa “obrir les portes”
“Només això, ha explicat Serra, ens costa 12 milions d’euros. I això vol dir que només ens queda 1 milió d’euros per fer activitats”.
Serra entén les dificultats pressupostàries de les administracions però insisteix que a falta de recursos, “caldria que les prioritats estiguessin ben definides” i troba a faltar un “major acompanyament”, entès sobretot com una planificació a mitjà i llarg termini dels fons amb què contarà el MNAC i el sistema museístic en general.
Aquesta manca de recursos, obliga a retardar fins al 2016 la nova presentació de les col·leccions de Renaixement i Barroc, en la que s’incorporaran al relat els fons de la col·lecció Cambó i Thyssen.
Els grans al·licients per al 2015 són la primera aproximació a la creació feta entre 1950 i 1977, un conjunt de 15 bodegons que un col·leccionista privat estranger ha decidit dipositar al museu o una antològica de Xavier Gosé

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




