Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
TARRAGONA

Els actes incívics contra el patrimoni romà costen 20.000 euros anuals

L'ajuntament de la ciutat es gasta cada any 20.000 euros en arreglar desperfectes fruit del vandalisme contra els elements patrimonials. Els més habituals són pintades a inscripcions romanes.

Amfiteatre romà de Tarragona. / ACN

Amfiteatre romà de Tarragona.

Tarragona

L'ajuntament de la ciutat ha destinat durant aquest 2014 més de tres milions de les antigues pessetes -20.000 euros- a arranjaments per tal d'esborrar actes que es fan contra peces històriques. Algunes d'aquestes bretolades són irreversibles, tal i com va passar amb part de l'escultura de Ròmul i Rem, que es va haver de refer gairebé de zero.

Desar les inscripcions és la solució?

Un dels actes d’incivisme més habitual contra el patrimoni és pintar i malmetre les nombroses inscripcions romanes que hi ha repartides per les façanes de la Part alta de la ciutat. Una de les solucions és que el propietari de les cases a les quals es troben insertades en facin una còpia i guardin l'original, tot i que això és una decisió dels particulars i l'ajuntament només pot instar a fer-ho.

 

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir