Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
MONTBLANC

El Museu del Pessebre serà una realitat a finals d’any

Des del passat 19 de desembre ja es pot visitar a la tercera planta una exposició de diorames.

Un dels diorames que ja es pot veure al Museu del Pessebre de Montblanc. / ACN

Un dels diorames que ja es pot veure al Museu del Pessebre de Montblanc.

Montblanc

El Museu del Pessebre de Catalunya, situat a Montblanc, ja es pot visitar. Des del passat dia 19 de desembre es pot accedir a una quarta part de l’equipament, que mostra a la 3a planta una exposició de diorames d'un dels pessebristes catalans més prestigiosos del segle XX, Joan Mestres. Quan estigui totalment operatiu, a la planta baixa s'hi instal·laran pessebres, a la segona, calvaris, i la quarta es destinarà a fer-hi formació i tallers.

La idea inicial era fer un museu local, ja que a Montblanc hi ha una llarga tradició pessebrista. Però el fet que el primer intent de fer un museu català, a Sant Vicenç de Montalt (Maresme), no prosperés, va convertir la capital de la Conca de Barberà en el lloc ideal per acollir l'equipament. "Hi ha obres de pessebristes importants que estan fora de Catalunya", ha lamentat Albert Català, president de la Federació Catalana de Pessebristes, "i sap molt greu que les obres no es puguin quedar aquí". Una situació que es podrà capgirar, ja que gràcies al museu s’oferirà als pessebristes catalans un lloc d’exposició.

La previsió és que el museu, en el qual fins ara s'han invertit uns 700.000 euros, pugui obrir completament a finals del 2015. Manquen uns 300.000 euros per acabar les obres de l'edifici i la museïtzació de l'espai.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir