Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Activat el protocol per contaminació atmosfèrica a l'àrea de Barcelona

L'anticicló ha obligat a activar mesures per reduir els nivells d'òxids de nitrogen i partícules. Des d'avui i fins dilluns la velocitat màxima a les vies d'accés a la ciutat és de 90km/h.

Imatge de Barcelona de la matinada del 8 al 9 de gener on s'aprecia els nivells de contaminació / Alfons Puertas (Observatori Fabra)

Imatge de Barcelona de la matinada del 8 al 9 de gener on s'aprecia els nivells de contaminació

Barcelona

9/01/2015 - El Departament de Territori i Sostenibilitat ha activat el protocol per contaminació després que en les darreres hores s'hagin assolit nivells de contaminació molt elevats a l'’àrea de Barcelona. En concret, els òxids de nitrogen i les partícules en suspensió han arribat a nivells gairebé de risc per la salut. Aquests dos contaminants els genera el trànsit i quan hi ha anticicló no es dispersen. Per tal de reduir aquests nivells, des de les sis del matí d’avui i fins dilluns, no es pot circular a més de 90km/h a les vies rapides del Barcelonès, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.

A més, les cimenteres Lafarge i Ciments Molins i les centrals tèrmiques d’'Endesa i Gas Natural no podran fer tasques que generin emissions. Els ajuntaments, per la seva banda, regaran més els carrers.

Dilluns la Generalitat valorarà si manté o no activat el protocol.

Els municipis afectats són Badalona, Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Gavà, Martorell, Molins de Rei, Esplugues de Llobregat, el Papiol, Pallejà, el Prat de Llobregat, Sant Andreu de la Barca, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, Viladecans, Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa, Granollers, la Llagosta, Martorelles, Mollet del Vallès, Montmeló, Montornès del Vallès, Parets del Vallès, i Sant Fost de Campsentelles.

El problema és el trànsit

Barcelona fa anys que supera els nivells de contaminació que permet Europa. Aquesta vegada, però, el protocol s'ha activat de forma preventiva perquè els nivells de contaminació són alts, però no superen els nivells permesos. L'investigador del CSIC expert en contaminació atmosfèrica, Xavier Querol, ha explicat a l'Hora Barcelona que "Barcelona ha aconseguit reduir un 35% els nivells d'òxids de nitrogen en els últims anys, però en canvi continua superant el nivell anual de partícules en suspensió que permet Europa". Querol insisteix en la necessitat de reduir el nombre de cotxes matriculats a la capital catalana: "Barcelona té 6.000 cotxes matriculats per km2, Milà en té 4.000 i Amsterdam, 1.000".

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Alerta per contaminació de l'aire

00:00:0000:06
Descargar

Querol ha explicat que fan falta mesures permanents i no només reaccionar d'urgència. Seguir, per exemple, el model de Berlin que ha apostat per les mesures estructurals reduint el preu del transport públic i el nombre de cotxes i eliminant els cotxes més contaminants. "Barcelona hauria d'habilitar pàrquings dissuassoris als accessos a la ciutat i apostar per un transport públic REC, ràpid econòmic i confortable". Només així, diu, quan arribin anticiclons els nivells de pol·lució seran baixos.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir