Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
COL·LECTIUS

Final de les hores extres als bombers

El govern aprova l'esperat reglament de funcionament del cos

Caserna de bombers / Servei de bombers

Caserna de bombers

Andorra la Vella

El Consell de Ministres ha aprovat el reglament regulador de les funcions i l'organització dels Bombers, per un decret i no per llei com ho reclamava el cos. Aquest reglament vol eliminar l'abús de les hores extres que serà substituït per un sistema de primes.

Entre les novetats d'aquest reglament està l'estabilització d'una estructura jerarquitzada, el principi de mobilitat interna, i una retribució objectiva de les primes que per especialitzats cobren els membres del cos de Salvament i Extinció d'Incendis. Aquestes primes volen substituir les hores extres, de les que se n'havia abusat en els darrers anys provocant una despesa important.

El ministre d'Interior, Xavier Espot, no ha sabut quantificar quin estalvi suposarà el canvi del sistema de primes que elimina les hores extra.

Els permisos administratius per qüestions mèdiques també es redueixen de 40 a 24 hores anyals.

Un dels dos sindicats dels bombers i la direcció donen suport al nou reglament, però l'altre sindicat rebutja alguns dels seus plantejaments.

El Consell de Ministres també ha aprovat l'exercici al dret de vaga del cos de Salvament i Extinció d'Incendis.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir