Biennal Cristòfol, per projectar l'art emergent | 30-01-2015
Comença la novena edició d'una mostra que també té l'objectiu d'enfortir la col.lecció del centre d'art la Panera, que ja compta amb 130 obres.


Lleida
Comença a Lleida una nova edició de la Biennal d'Art Leandre Cristòfol amb la participació de 13 artistes, molts d'ells emergents, de l'art conceptual i contemporani. Es tracta d'una fórmula per donar a conèixer les últimes tendències en l'art i també per adquirir, de les obres exposades, aquelles que més s'adiuen a l'esperit del Centre d'Art la Panera, que és qui ho organitza.
Així, de les 40 obres que s'exposen, l'ajuntament de Lleida en compra entre 10 i 15. Un dels artistes emergents que exposa és Guillermo Mora. Fa escultures unint gruixos de capes de pintura. És a dir, es mou entre un art, la pintura; i un altre, l'escultura. Aquesta dicotomia, però, li fa plantejar-se una pregunta: "quantes capes són necessàries perquè sigui una pintura i quantes més perquè sigui una escultura? Doncs en aquest terreny, entre tots dos plantejaments, és en el que m'hi agrada moure'm".
Entre els artistes de la novena Biennal trobem l'arquitecte Andrés Jaque, que hi presenta una sèrie de reflexions crítiques sobre la vida fàcil i confortable que "venen" els catàlegs d'IKEA i que va ser adquirit pel Museu d'Art Modern, el MOMA, de Nova York, o el pintor Juan Pérez Agirregoikoa, que presenta una sèrie de pintures sobre personatges coneguts com la duquessa d'Alba, Manuel Fraga o Elizabeth Taylor en cadira de rodes -per mostrar que aquestes persones amb influència i poder també poden ser vulnerables en la vellesa- que va tenir força repercussió recentment al Centre d'Art Reina Sofia.
La novena Biennal Leandre Cristòfol es podrà veure a la Panera de Lleida fins a finals de maig.




