Mor José Manuel Lara
El president del Grup Planeta ha mort a Barcelona als 68 anys després de patir un càncer de pàncrees desde feia 4 anys

José Manuel Lara, president del Grup Planeta, en una imatge d'arxiu del 2008 / JOSEP LAGO (AFP)

Barcelona
Lara patia un càncer de pàncrees desde feia 4 anys i la seva salut havia empitjorat en els últims mesos.
Amo del grup editor Planeta, del diari La Razón i president d'Atresmedia, que englova Antena 3, la Sexta i Onda Cero, José Manuel Lara era el tercer dels fills del fundador de l'imperi Planeta i havia desenvolupat tota la seva trajectoria professional en aquest grup.
L'any 1995 el van nomenar Conseller Delegat i el 2003 va assumir la presidència després que morís el seu pare.
Amb ell el Grup Planeta ha arribat a situar-se entre els 8 primers grups editorials del món i ha diversificat la companyia amb inversions a la radio, premsa i televisió.
L'imperi Lara s'exten també a Vueling, ha estat vicepresident del Banc Sabadell Atlàntic i també uns anys del Cercle d'Economia.
El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, el defineix com "un editor irrepetible, que ha desplegat l'empresa editorial més important de Catalunya, l'Estat i una de les més destacades d'Europa i el món".
Per Mascarell, Lara és una "peça bàsica de l'edició en català i en castellà, un empresari inebastable, amb una gran capacitat d'èxit i de fer coses".
Ara queda la incògnitade qui gestionarà l'imperi econòmic del Grup Planeta. En els últims mesos, l'editor havia parlat de "marxar" de Catalunya pel procés.
La capella ardent de l'editor s'obrirà a la una del migdia al Tanatori de Sant Gervasi de Barcelona i el funeral es farà dilluns.




