Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Fre a l'obesitat infantil

El ministeri de salut engega un pla pilot en centre escolars. Un 12% dels infants tenen sobrepès

L'obesitat infantil és un greu problema de salut pública / Agències

L'obesitat infantil és un greu problema de salut pública

Andorra la Vella

El ministeri de Salut presenta una prova pilot per lluitar contra l'obesitat infantil.

Un 12% dels nens d'entre 11 i 12 anys tenen sobrepes i un 7% pateix obesitat. L'índex d'obesitat infantil a Andorra és similar al de països veïns i va en augment; aquest problema, qualificat per l'OMS com: "l'epidemia del segle XXI", a curt termini afecta tant a la salut física dels nens, provocant per exemple dificultats respiratòries, com a la salut mental, i a llarg termini són factors de risc per adquerir malalties cròniques que afectin l'esperança de vida de les persones, amb els seus conseqüents costos per la salud pública.

Per això, Salut ha decidit dur a terme la prova pilot d'un programa elaborat per l'Associació Nereu, que ja ha estat provat amb èxit a Espanya, i que implica tant a professionals del camp de l'educació i la salut com a les famíles, segons el cap de l'Àrea de Seguretat Alimentària i Entorn, Jesús Galindo.

El programa consta de tres sessions setmanals amb els nens i dues sessions mensuals amb les famílies amb l'objectiu de canviar hàbits, durarà un any però tindrà un seguiment de cinc anys. El director general de Salut i Benestar, Josep Casals, ha explicat que entre Andorra la Vella i Escaldes hi ha uns 40 potencials nens i nenes que es podran beneficiar del programa. La voluntat és que si es consolida, es faci extensiu a tot el territori, per tant, parlariem de fins a 150 candidats.

Pel que fa als adults, tres de cada deu pateix obesitat. Casals, però, ha dit que la intenció del programa no és fer-lo extensiu ni a les franges d'edat superiors ni inferiors.

Així doncs, Salut admet que, com a mínim de moment, es deixa enrere una part dels afectats.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir