Ballesteros no es creu la promesa de Foment referent a l'estació de trens
L’alcalde de la ciutat dubta de les paraules de la ministra Pastor de desencallar en un termini de 15 dies les obres de remodelació de l’estació.


Tarragona
No diguis blat fins que no sigui al sac i ben lligat. Això és el que pensa l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, de la promesa que ha fet la ministra de Foment, Ana Pastor, qui ha dit al Senat que d’aquí 15 dies es desencallaran les obres de remodelació de l’estació de trens. Pastor ha explicat que properament es reunirà amb l’ajuntament per signar el projecte, que inclou una millora dels accessos per persones amb mobilitat reduïda, la instal·lació d’ascensors i una ampliació de les andanes, entre d’altres.
Ballesteros no es creu “ni una paraula” del que arriba des de Madrid, i lamenta que s’hagi fet l’anunci sense haver parlat personalment amb l’equip de govern local: “fins que no vegi papers signats, acords promesos i obres en execució no m’ho prendré seriosament”. El batlle explica que des del 2013 s’han fet reiterats anuncis i que de moment tot continua igual. Atribueix també les darreres declaracions de Pastor a la pressió feta des de la societat civil, política i econòmica.
En els propers dies es començaran a recollir signatures de manera electrònica i també a peu d’estació mateix per instar a Madrid a complir els seus compromisos.
El tercer fil no hi era?
Pastor, preguntada pel senador tarragoní Jordi Sendra, ha atribuït el retard de la signatura del projecte al tercer fil, explicant que s’ha hagut de modificar el document perquè aquesta via d’exportació de mercaderies no hi apareixia. Doncs bé, segons Ballesteros, “això és una excusa de mal pagador”.
Els empresaris critiquen l’actuació de l’ajuntament
La Confederació d’Empresaris de Tarragona, per la seva banda, creu que des del consistori no s’ha fet prou pressió. El seu president, Antoni Belmonte, assegura que “l’estació sempre ha estat un desastre, i no entenc com ningú s’ha plantat seriosament per reclamar-ho”.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




