Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Bartomeu enllesteix la seva defensa davant Ruz

Els advocats li recomanen a Bartomeu que no defensi la teoria de la conspiració davant el jutge

Barcelona's President Josep Maria Bartomeu attends their King's Cup semi-final first leg against Villarreal soccer match at Camp Nou stadium in Barcelona February 11, 2015. REUTERS/Albert Gea (SPAIN - Tags: SPORT SOCCER) / ALBERT GEA (Reuters)

Barcelona's President Josep Maria Bartomeu attends their King's Cup semi-final first leg against Villarreal soccer match at Camp Nou stadium in Barcelona February 11, 2015.  REUTERS/Albert Gea (SPAIN - Tags: SPORT SOCCER)

Barcelona

Un representant legal del Barça que podria ser el propi advocat Cristóbal Martell -perquè el jutge Ruz ha desestimat la compareixença del director financer Néstor Amela, que ja havia declarat anteriorment com a atestimoni- a partir de les 10:30 i Josep M. Bartomeu a partir de les 11:00 declararan demà a l´Audiència per mirar d´obtenir la desimputació en el Cas Neymar.

Els advocats li recomanen a Bartomeu que eviti davant del jutge Ruz la teoria que certs poders de l´Estat li passen factura política i esportiva al Barça.

En el club hi ha divisió pel que fa a una eventual desimputació de Bartomeu després de declarar a l´Audiència. Els que sostenen la teoria de la conspiració consideren que ja està dat i beneït que Bartomeu acabarà assegut a la banqueta dels acusats. En canvi els responsables de la defensa jurídica, amb Faus al capdavant, hi confien en la desimputació.

El Barça creu que demà serà capaç de demostrar davant del jutge Ruz que els fiscals es van precipitar imputant Bartomeu el passat 3 de febrer. El representant legal del Barça, Néstor Amela, primer, i Bartomeu després, a quarts de dotze, defensaran que en el pagament dels 40 milions al pare de Neymar es va satisfer la tributació de l´impost de societats a Brasil ja que es tractava de drets d´imatge. L´Agència Tributària i els fiscals estan convençuts en canvi que aquests diners formen part del salari de Neymar. La imputació de Bartomeu té a veure amb l´últim pagament de 5 milions el gener del 2014 on de nou l´Agència Tributària reclama el 52% i el Barça defensa el 24,5 %, de nou per la interpretació divergent de si és benefici empresarial o si és salari.

Els advocats del Barça defensaran davant Ruz que, en tot cas, aquesta discrepància tècnica s´hauria de traslladar a l´àmbit administratiu i no al penal com ha sigut al cas perquè “no hi ha hagut ànim defraudatori” , i també defensaran que els 12´2 milions que reclama Hisenda en total estan coberts en la declaració complementària de 2014 –quan això sí les primeres imputacions ja s´havien fet- per un import de 13,5 milions que ja incloïa “eventuals interpretacions divergents”.

Però a la defensa del Barça i de Bartomeu els preocupa la qüestió dels 5 milions pagats el 2014 que van desencadenar la imputació del president, i sobretot que “en el criteri de l´Agència Tributària també els pagaments en concepte de drets d´imatge han de passar per l´IRPF”. El Barça s´acull a la regla del 85-15 prevista a l´article 92 de la llei de l´IRPF. Aquesta norma preveu que un empleat amb relació laboral pot cobrar fins el 15% dels seus ingressos com a drets d´imatge a través de societats que han obtingut els seus drets d´explotació. Però si l´Agència Tributària té la sospita que aquest percentatge del 15% del total no es respecta i que és superior i que a més la societat “no té prou substància o és simulada” aleshores opta per exigir també en aquest 15% dels ingressos d´imatge la tributació corresponent al salari. El Barça replica que la societat que explota els drets de Neymar té infraestructura amb una vintena d´empleats a Rio, i que en cap cas els contractes han estat simulats.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir