La Generalitat fa un negoci ruïnós amb la venda d’edificis
Segons ha pogut saber SER Catalunya, els edificis que ha venut la Generalitat, els ha col•locat 30 milions per sota del preu de taxació. Doble mal negoci perquè, en molts d'aquests edificis, la Generalitat s'hi ha quedat i acabarà pagant més de lloguer del que ha cobrat del comprador

Dossier en anglès del departament d'Economia per promocionar la venda d'inmobles de la Generalitat / Cadena SER

Barcelona
Dos exemples deixen ben clar que el negoci de la venda de patrimoni no li està sortint a la Generalitat com pretenia. Per l'edifici on hi ha la Conselleria d'Economia, el Govern va treure pràcticament 6 milions menys del preu de taxació. I l'edifici que acull la Conselleria de Justícia es va subhastar per prop de 5 milions menys. En total, 30 milions menys d'ingressos durant l'any 2014 per a les arques autonòmiques.
El mal negoci no queda aquí perquè, en alguns casos, la Generalitat s'ha quedat d'inquilina dels edificis que ha venut i, a la llarga, acabarà pagant més en concepte de lloguer que el que ha tret per la venda. Ho il·lustrem amb un cas: L'edifici on hi ha la Conselleria de Territori, que ha permès ingressar a les arques autonòmiques 52 milions, acabarà costant en concepte de lloguer 71 milions. Són dades que es desprenen d'una resposta parlamentària del conseller Andreu Mas Colell al PSC i que la diputada socialista, Alícia Romero, considera un despropòsit.
Más información
El Col·legi d'Apis de Barcelona creu que el conseller Mas Colell era plenament conscient que no era el millor moment per vendre patrimoni però que no hi havia alternatives per finançar-se, tal i com ha explicar el president del Col·legi, Joan Ollé.
Recordem que la Generalitat no va arribar l'any passat ni a la meitat dels ingressos que preveia per venda de patrimoni. Només va aconseguir 300 dels 800 milions previstos.
Una dada més il·lustra ”l'èxit” de les operacions immobiliàries de la Generalitat: dels 47 edificis que tenia a la venda l'any passat, en va vendre 19 i 28 encara els té en propietat. Edificis actualment en desús.
Aquest 2015 el Govern ha dissenyat un Pla per col·locar aquests 28 edificis. 18 d'ells està previst que surtin a subhasta. De fet, 6 d'aquests edificis ja es va intentar subhastar-los l'any passat sense sort. També hi ha 6 edificis que, pel seu status, no es poden vendre. El que es farà amb ells és una ampliació d'usos i treure a subhasta la seva explotació. En altres dos s'està tramitant la seva cessió a l'Ajuntament. Un altre, ubicat a Manresa, el cediran al Departament de Presidència i un altre, en mal estat, s'enderrocarà. És l'antiga escola de magisteri de Lleida.




