Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

FGC cobreix amb ingressos propis el 93% de la despesa

El Conseller Santi Vila assegura que els bons resultats de la companyia la fan competitiva per donar servei en altres línies i competir, per exemple, amb RENFE

FGC (ACN)

Barcelona

El 93 per cent del que costa fer funcionar el Metro del Vallès i el del Llobregat ho paga ferrocarrils amb diners propis i només un 7 per cent surt de les subvencions públiques. Aquest índex de cobertura assolit en 2014 és el millor de la història de la companyia i el més elevat entre les empreses ferroviàries.

Aquest xifra s'ha aconseguit per diversos motius: l'any passat els passatgers van augmentar en un 2 per cent i també van pujar els preus de les tarifes i els ingressos comercials; a més, la despesa s'ha contingut.

El conseller Santi Vila diu que els bons resultats de de la companyia demostren que pot donar servei en d'altres línies competint per exemple amb RENFE. Diu Vila que Ferrocarrils parteix d'una "posició molt competitiva per afrontar la liberalització dels serveis ferroviaris" i aposta perquè aquesta companyia pública "participi i competeixi".

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar

L'any 2014 Ferrocarrils de la Generalitat va tenir 77 milions de viatgers, el que representa un augment del 2,28 per cent respecte a l'any anterior. El Metro del Vallès va aconseguir el millor resultat en quant a nombre de passatgers superant els 31 milions.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir