La CUP abandona el Parlament
En protesta per les condemnes del setge de la cambra catalana, els tres diputats assemblearis marxen del Ple. "Avui aquest Parlament no ens representa", assegura David Fernández

GRA105. BARCELONA, 18/03/2015.- Los diputados de la CUP, David Fernández (d) e Isabel Ballet (i), abandonan el hemiciclo en señal de protesta por la sentencia del Supremo que condena a tres años de prisión a los imputados por el asedio del Parlament durante la sesión de control del Parlament. EFE/Toni Albir / Toni Albir (EFE)

Barcelona
David Fernández, que lluïa una samarreta groga, amb un dibuix del Palau del Parc de la Ciutadella i en la que s’hi podia llegir “jo també era al Parlament, ho tornaria a fer” ha aprofitat la seva primera intervenció per denunciar una sentència "repressiva, embogida i polititzada" i per acusar els partits que van promoure el recurs, de ser còmplices del resultat.
I els tres diputats s’han aixecat i han marxat, assegurant que avui no se sentien representats per la cambra catalana. Això era just abans de les preguntes al President Artur Mas. Sense la CUP, ningú li ha preguntat directament pel tema. Sí que l’ha esmentat Joan Herrera, d’ICV, però Mas ha esquivat la resposta entenent que no era cap pregunta i que per tant no estava obligat a respondre.
També n’ha parlat el conseller d’Interior, Ramon Espadaler, qui admet que se sent més còmode amb aquesta sentència que envia vuit persones a la presó que amb l’anterior que els absolia.




