Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Cas Montcada: primera condemna exemplar contra exdirigents del PSC

L'exnúmero 2 del PSC Daniel Fernàndez i els germans Bustos són sentenciats a presó per intentar col•locar la persona que els interessava a l'Ajuntament de Montcada, amb la complicitat de l'alcaldessa, Maria Elena Pérez

Danil Fernández, exsecretari d'organització del Partit dels Socialistes / ACN

Danil Fernández, exsecretari d'organització del Partit dels Socialistes

Barcelona

El tribunal creu que Fernández i els germans Bustos es van posar d'acord per abordar, assetjar i finalment convèncer l'alcaldessa de Montcada i Reixac perquè forcés l'empresa de selecció a canviar els criteris i fitxés com a tècnica d'urbanisme, Carmina Llumà, una ex alt càrrec del tripartit.

Diuen els magistrats a la sentència que la van pressionar aprofitant que tenien càrrecs importants a la federació i que podien afavorir o perjudicar les seves aspiracions polítiques. La sentència ressalta que els germans Bustos van estar pressionant Maria Elena Pérez però el salt important es va produir quan va entrar en escena Daniel Fernández, que aleshores era secretari d'organització del PSC.

Els germans Bustos, a la sortida del jutjat

Els germans Bustos, a la sortida del jutjat / ACN

Els germans Bustos, a la sortida del jutjat

Els germans Bustos, a la sortida del jutjat / ACN

Diu que immediatament després l'alcaldessa va demanar a l'empresa assessora canviés la qualificació de la candidata Carmina Llumà perquè fos nomenada. La sentència recorda també que el seu nomenament va suposar un benefici econòmic per aquesta tècnica i va afectar a l'interès general provocant un favoritisme fonamentat en criteris d'amiguisme polític. I finalment, afegeix que Fernàndez i els germans Bustos eren plenament conscients que el seu comportament infringia les regles del procés de selecció i abocaven a l'alcaldessa de Montcada a dictar una resolució manifestament injusta i contrària als principis que han de regir l'administració.

Per tot plegat, els condemna a penes d'un any i 4 mesos de presó, a 4 anys i sis mesos d'inhabilitació i a pagar una multa de 60.000 euros. A l'alcaldessa la condemna a 7 anys d'inhabilitació per prevaricació, perquè segons la sentència guiada per pur favoritisme va interferir en el procés de selecció aconseguint que Llumà entrés a l'ajuntament tot i no haver aconseguit inicialment la puntuació.

Maria Elena Pérez, alcaldessa de Montcada

Maria Elena Pérez, alcaldessa de Montcada / ACN

Maria Elena Pérez, alcaldessa de Montcada

Maria Elena Pérez, alcaldessa de Montcada / ACN

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir