Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La segona vida de la roba usada

La gran majoria de les peces de vestir que recullen els contenidors de Roba Amiga es ven a països on es reaprofiten per fer-ne fil

Contenidors de Roba Amiga / Arxiu (ACN)

Contenidors de Roba Amiga

Girona

Els contenidors de Roba Amiga han recollit més de 2.000 tones de roba de segona mà a les comarques de Girona durant l’any passat. Més del 80% d’aquesta roba es ven a països de l’Àfrica subsahariana o s’envia a fàbriques del Pakistan i Hongria per convertir-la en fil.

Només un 3% del volum de roba que la gent diposita als contenidors de Roba Amiga va a parar a les botigues d’Olot i Girona. Els principals clients de la cooperativa que gestiona els 400 contenidores repartits per tota la demarcació són països com Guinea o Senegal, que compren la roba per donar-li un segon ús, i també Pakistan i Hongria on hi ha fàbriques de reciclatge tèxtil que la converteixen en fil.

El 2014 han recollit més de 2.000 tones, són 3 tones més que l’any anterior i la previsió és consolidar-ho aquest 2015. El gerent d'ADAD Encant Cooperativa, Esteve Ràfols, ha explicat que a l’inici de la crisi van patir un autèntica davallada perquè la gent llençava menys roba, però que en els últims mesos la situació s’ha estabilitzat:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Esteve Ràfols, gerent ADAD Encant cooperativa

00:00:0000:06
Descargar

Roba Amiga té contenidors en més de 100 municipis gironins. Els agradaria ampliar la xarxa, però molts ajuntaments no volen implicar-se en aquest projecte que dóna feina a una quarantena de persones, la majoria d’elles en risc d’exclusió social.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir