Quatre detinguts a Badalona relacionats amb una xarxa d'enviament de gihadistes a Síria

La Guàrdia Civil deté la mare dels joves que havien de marxar aquest dimarts al Marroc / ACN

Badalona
La Guàrdia Civil ha detingut aquest dimarts de matinada a Badalona (Barcelona) a quatre persones membres d'una mateixa família per la seva presumpta relació amb una xarxa d'enviament de gihadistes a Síria.
Dos dels detinguts són dos germans menors d'edat i bessons que, segons la Guàrdia Civil, estaven preparant la seva sortida imminent a Síria. Segons fonts de la Guàrdia Civil, aquest mateix dimarts al matí tenien previst viatjar de Badalona al Marroc i ja havien contactat amb membres de la xarxa a Turquia.
Els dos menors havien deixat la seva formació acadèmica a Barcelona per realitzar estudis alcorànics en una madrassa de Tetuan (Marroc). Hi ha constància policial que havien comunicat a la seva mare la seva intenció de viatjar a zona de conflicte.
Els pares dels dos menors també estan detinguts. Se'ls acusa de ser presumptes captadors. Un altre fill del matrimoni, un germà dels menors ja s'havia desplaçat a Síria i va morir l'any passat després de formar part de les files de l'Estat Islàmic.
L'operació està oberta. La dirigeix el Jutjat d'Instrucció número 5 de l'Audiència Nacional.

Ana Terradillos
Licenciada en Periodismo por la Universidad de Navarra (1991-1996) y en Ciencias Políticas por la UNED...




