Els treballadors de BPA proposen un ERO voluntari en la reestructuració
Esperen la constitució de l'AREB per insistir en participar en les decisions que afectin la plantilla

Els empleats de BPA durant la votació al consell de la llei de reestructuració bancària que entra en vigor avui(ANA)

Andorra la Vella
Els que també esperaven la entrada en vigor de la llei i la creació de l'AREB per saber quins pasos seguir són els treballadors, i més, després d'adonar-se que el text no obliga a que hi hagi un reglament sobre el procés.
Un dels representants dels empleats, Xavier Bonell, ha explicat a la SER que tothom ha donat per fet que hi hauria un reglament, però han descobert que que en cas d'urgència -com seria el de BPA- no obliga a desenvolupar-lo.
L'AREB serà qui decidirà quanta gent es necessita per a l'anomenat banc pont. Per això, els treballadors han demanat que un representant dels empleats pugui participar en les decisions que afectin la plantilla "perquè no sigui una tria a dit", segons Bonell.
De fet, el representant dels treballadors ha confirmat que van proposar el passat divendres al ministre de Finances, Jordi CInca, la possibilitat de realitzar un ERO voluntari, és a dir baixes voluntaries incentivades, entre d'altres opcions. Segons els treballadors, el Govern també estava analitzant la possibilitat que hi hagin prejubilacions, encara que la nova llei de la CASS no ho permeti. De moment però no hi ha ha cap acord en ferm perquè correpon a l'AREB decidir-ho.
D'altra banda, els tres directius apartats del càrrec, Xavier Campos, Cristina Lozano i Pablo Laplana, tenen fins el 5 de maig per al·legar contra el cessament temporal que els afecta ja que estan suspesos de feina però no de sou per les informacions aparegudes recentment que els vinculen en els casos de blanqueig denunciats pel FinCEN.




