Veïns i oposició, en contra d'una "barrabassada urbanística" a la Platja de Pals
L'oposició de Pals considera una “barrabassada urbanística” voler construir 2.000 vivendes en una zona de dunes i pinedes situada gairebé a primera línia de mar. Una operació que, recorden, els tribunals ja van tombar en el seu dia i que una plataforma veïnal amenaça amb tornar-la a portar a la justícia. L'equip de govern, de moment, no es vol pronunciar.
Girona
El Pla General està aprovat en fase inicial amb els vots de CiU i Junts per Pals i ahir va vèncer el període d'al·legacions, que s'han de recollir i contestar abans d'aprovar-lo provisionalment i portar-lo a la Comissió Provincial d'Urbanisme perquè hi doni el vist i plau final.

Una imatge de la Platja de Pals

Una imatge de la Platja de Pals
El regidor no adscrit Joan Trias recorda que el Tribunal Superior de Justícia ja va tombar una operació urbanística inclosa en aquest Pla General, precisament la que preveu la construcció de més de 2000 vivendes en una zona de dunes i pinedes d'un alt valor ambiental i parcialment protegida a la Platja de Pals.
Ho va tombar, diu Trias, per la forma però també pel fons. El regidor diu que, en última instància, encara que fos legal, no té sentit en ple segle XXI cometre un error urbanístic com aquest i lamenta que el consistori tingui empantanegat un document tan complex com un Pla General amb les eleccions tan a tocar.
Una plataforma veïnal –Salvem la Platja de Pals- també s'oposa frontalment a aquest aspecte del Pla i no descarta portar-ho a la justícia. L'equip de govern de Pals, de moment, prefereix no manisfestar-se.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




