L'emissió de participacions d'EMAP, pendent del vistiplau de l'INAF
El cònsol major de la Massana està "convençut" que el regulador validarà el rescat de Pal-Arinsal

Els cònsols de la Massana valorant els resultats del darrer informe del Tribunal de Comptes sobre l'emissió de participacions d'EMAP / Comú de la Massana

Andorra la Vella
L'emissió de participacions d'EMAP haurà de rebre el vistiplau de l'INAF. El regulador té la darrera paraula per determinar si l'operació aprovada el 2013 pel comú de la Massana i els bancs del país es pot qualificar o no com a endeutament, després que el Tribunal de Comptes ho hagi posat en dubte.
L'operació en la qual les cinc entitats bancàries del país van comprar accions preferents d'EMAP per valor de 19 milions d'euros, ha posat en guàrdia l'organisme supervisor de les finances públiques, que en un primer informe va valorar aquestes accions com a deute. Això deixava el comú massanenc per sobre del sostre d'endeutament i consegüentment, sense transferències.
El cònsol major de la Massana, David Baró, ha sortit al pas argumentant que finalment el Tribunal de Comptes va modificar l'informe, ja que el Comú "va aportar suficients proves per demostrar que no era una operació de préstec i per tant, no es tractava de deute". Però el vistiplau final l'haurà de donar l'INAF.
Segons el cònsol massanenc, això no representarà cap problema segons les converses que ja ha mantingut amb l'organisme i es mostra "convençut" que l'INAF donarà per vàlid el rescat de Pal-Arinsal.




