Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
REPORTATGE

Candidats imputats

Fins a 23 imputats es presenten a aquestes eleccions a Catalunya. CiU, ERC i el PSC tenen candidats imputats a algunes de les seves llistes. La majoria són alcaldes que aspiren a revalidar el seu mandat

Reportatge Campanya: Imputats

Reportatge Campanya: Imputats

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

El jutge del cas INNOVA imputava la setmana passada el regidor de promoció econòmica de Reus, Marc Arza, que va de número 4 a la llista de CiU. Se l'acusa de pressionar l'Hospital de Reus perquè contractés l'empresa Traiber que venia pròtesis caducades.

També està imputat l'històric alcalde de Vila-Seca i president de la Diputació de Tarragona, el convergent Josep Poblet, per unes obres d'un centre sanitari. El responsabilitzen, entre d'altres, de blanqueig i malversació.

I a Querol, a l'Alt Camp, hi ha una llista d'independents amb dos exalcaldes imputats en un cas de corrupció urbanística. Són Miguel Uroz, expulsat del PSC; i Albert Carreño, independent. Van junts a la llista de la Federació d'Independents de Catalunya.

A Girona hem comptat fins a quatre alcaldes imputats i un regidor. Són: l'alcalde de Susqueda, d’ERC, Joan Mercader, i la primera tinent, Eva Viñolas. Els dos repeteixen i estan imputats, presumptament, per tràfic d'influències i delictes contra l'administració pública arran d'una denúncia de la Fiscalia de Girona.

A Bàscara, l'històric alcalde de CiU, Lluís Lloret, i candidat a la reelecció, està imputat per extorsió i falsedat documental, prevaricació i apropiació indeguda. El va denunciar un empresari que assegura que l'alcalde li va fer xantatge perquè uns terrenys seus no fossin declarats zona verda. L'empresari hauria acabat pagant més de 7 milions d'euros.

També està imputat l'alcalde convergent de Sant Feliu de Pallerols, Joan Casas. L'investiguen per prevaricació, tràfic d'influències i frau per unes obres. Les hauria adjudicat a dit i amb sobrecostos injustificats.

I a Sant Jaume de Llierca, ERC manté al capdavant de la llista l'alcalde Ferran Puig, imputat per un delicte urbanístic. El va denunciar una veïna desnonada que assegura que van enderrocar casa seva per afavorir una empresa. L'alcalde defensa que la casa era de propietat municipal.

A Súria hi ha imputats a 3 candidatures que haurien autoritzat unes obres a l'empresa Iberpotash sense tenir un pla urbanístic. A la de CiU estan imputats l'alcalde i candidat a la reelecció, Josep Maria Canudas, la número 2, Carme Besa, i el número 4, Joan Castellà. El cas està obert i Canudes ha d'anar a declarar el 27 de maig. També està imputat Miquel Caelles, cap de llista d'Alternativa Independent per a Súria i Angel Lopez, que va 9è a la llista d'ERC.

A Calaf, l'alcaldessa de CiU i candidata a la reelecció, Maria Antonia Trullàs, està pendent de judici pel cas de presumptes sobresous a CatalunyaCaixa. És una dels 54 directius imputats.

I l'alcalde de Santa Margarida de Montbui, el socialista Teo Romero, està imputat per haver aprofitat, suposadament, viatges de cooperació per fer turisme quan presidia el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.

A la llista de CiU de Cercs hi ha 3 imputats més. El cap de llista de CiU, Jesús Calderer, i els números 2 i 5, Ana Isabel Rodríguez i Xavier Serra. Tots tres investigats perquè haurien anul·lat irregularment l'enderroc d'un cobert il·legal que es va construir a casa seva la cap de llista d'ERC de Cercs.

I a les Franqueses del Vallès, CiU i PSC tenen 5 imputats a les seves candidatures. Són l'alcalde convergent Francesc Colomé i la seva número dos, Rosa Maria Pruna. I els números 2, 6 i 9 del PSC: Juan Antonio Marín, Josep Randos i Gisela Santos. Se'ls investiga per haver-se embutxacat sobresous irregulars provinents dels casaments oficiats a l'ajuntament.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir