Rivera força la retirada d'una altra candidata que va militar en un partit xenòfob
Montserrat Martínez García, de l'Hospitalet, renunciarà voluntàriament davant la Junta Electoral Central. Va militar un any a Plataforma per Catalunya i també al PSC

BARCELONA, SPAIN - MAY 16: 'Ciudadanos' (Citizens) leader Albert Rivera speaks during a rally for regional and local elections on May 16, 2015 in Barcelona, Spain. The center-right wing party, which was created in 2006 in Catalonia, has recently spread across the country, showing wide support in the latest opinion polls ahead of regional elections on May 24. While 'Podemos' (We can) attracts left-leaning voters disenchanted with the country's traditional parties, 'Ciudadanos' (Citizens) is being seen by many as having more right-leaning options. (Photo by David Ramos/Getty Images) / David Ramos (Getty Images)

Madrid
La direcció de Ciutadans s'ha vist obligada a retocar una altra llista electoral a quatre dies per als comicis locals i autonòmics. De nou una candidata vinculada a un partit d'ultradreta.
Segons ha confirmat a la SER Fran Hervías, secretari d'organització, Montserrat Martínez García, fins ara número 10 de la llista de Ciutadans a l'Hospitalet de Llobregat, va militar durant un any a Plataforma per Catalunya, una formació que fomenta la violència i el odi racial. Després de conèixer la seva vinculació a PxC l'executiva nacional ha forçat de manera fulminant la seva sortida. Serà ella la que voluntàriament renunciï davant la Junta Electoral Central.
L'acord entre les parts evita que la formació taronja es vegi obligada a anul·lar la llista completa. Una possibilitat que ha mantingut en tensió al partit. L'Hospitalet és la segona ciutat més important de Catalunya, un municipi on a més Ciutadans té bona projecció electoral.
Aquest no és l'únic incident en les últimes hores. Ahir el partit es va veure obligat a retirar la candidatura a Barberà del Vallès després de publicar que el cap de llista havia estat número tres per aquest mateix partit xenòfob en les eleccions de 2011.
Albert Rivera defensava aquest dimarts "la contundència" amb la qual s'està actuant per evitar la presència d'arribistes. En aquest últim cas l'executiva no ha trigat ni sis hores a actuar.




