Més fragmentació
A la majoria de les principals ciutats de Catalunya es mantindran els actuals alcaldes i alcaldesses, però noten el desgast i la irrupció d'altres forces polítiques. Ajuntaments que fins ara tenien 3 i 4 partirs, ara arriben fins a les 7 formacions


Barcelona
A les principals ciutats de Catalunya repetiran la majoria dels alcaldes que hi havien fins la jornada d’avui, tot i que és una tònica generalitzada que les grans forces tradicionals perden molt suport i podem veure la irrupció de nous partits a molts consistoris, especialment remarcable és el paper de les CUP.
A la ciutat de Girona, Carles Puigdemont, no només iguala el mateix nombre de regidors de fa quatre anys, 10 regidors, a 3 de la majoria absoluta, sinó que passa del 31,5% dels vots al 32,6%. Després veiem un triple empat a regidors. Esquerra torna a entrar amb força al consistori gironí i es converteix en la segona força municipal amb 4 regidors. La CUP es consolida i es converteix en tercera força també amb 4 regidors i a menys de 100 vots dels republicans. El PSC pateix un vot de càstig i passa del 23,4% dels vots i 7 regidors a només el 14,5% i 4 regidors. L’ajuntament de Girona es completa amb 2 regidors de Ciutadans, que s’estrena, i 1 regidor del PP, que en perd 2 respecte el 2011.


A Lleida capital, Àngel Ros aconsegueix ser de nou majoritari però es queda molt lluny dels 14 regidors que marquen la majoria absoluta. Ara fa quatre anys el PSC va aconseguir el 42,1% dels vots i 15 regidors. Aquest 24 de maig ha aconseguit el 24,7% dels vots i 8 regidors. CiU no aprofita la davallada dels socialistes i repeteix el resultat del 2011 amb 6 regidors. Ciutadans entra al consistori per primera vegada amb molta força i aconsegueix ser la tercera força municipal a Lleida amb 4 regidors. Esquerra aconsegueix 3 regidors, la Crida-CUP tindrà 2 representants, el PP en perd 4 i es queda amb només 2 regidors i també entra a la Paeria Comú de Lleida amb 2 regidors més.


Josep Fèlix Ballesteros repetirà com alcalde de Tarragona a l’aconseguir el 28,5% dels vots i 9 regidors. Tot i que el PSC ha perdut 3 regidors respecte el 2011 i es queda lluny dels 14 regidors que marquen la majoria absoluta, la gran fragmentació del nou consistori, que ha passat de 4 a 7 forces polítiques representades, li donen prou avantatge per poder mantenir l’alcaldia. La segona força política és Ciutadans que aconsegueix 4 regidors. Esquerra retorna a l’edifici de la Plaça de la Font amb 4 regidors i el PP en perd 3 per quedar-se també amb 4 representants. Una de les grans derrotades de la nit és la federació de CiU que perd 4 regidors per quedar-se amb un total de 3. El consistori el completen 2 representants de la CUP i 1 d’ICV-EUiA.


A l’àrea metropolitana de Barcelona, el PSC ha aconseguit conservar els ajuntaments més importants, com el de L’Hospitalet de Llobregat, encara que Núria Marín ha perdut 2 regidors respecte a 2011 i, amb 11 regidors es queda a 3 de la majoria absoluta. Ciutadans es converteix en la segona força amb 4 regidors. A Cornellà de Llobregat, Antoni Balmón conservarà l’alcaldia tot i que ha perdut la majoria absoluta que tenia fins ara i es queda amb 11 regidors. A Badalona el PP de Xavier García-Albiol perd un regidor però té una àmplia majora de 10 regidors respecte a Badalona en Comú que n’aconsegueix 5 i el PSC que es queda amb 4.

Xavier Sánchez
Encargado del archivo sonoro de Radio Barcelona desde el año 2000. Redactor web de Radio Barcelona y...




