Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Un substitut pels generadors elèctrics

ENDESA està fent proves amb una unitat mòbil que, sense consumir ni una gota de gasoil ni fer soroll, permet fer arribar el subministrament elèctric allà on ha marxat la llum amb molta més ràpidesa i eficiència que els generadors.

Unitat mòbil d'ENDESA. / ENDESA

Unitat mòbil d'ENDESA.

Barcelona

Els generadors que ara fa servir Endesa quan marxa la llum durant molta estona a vàries illes de cases o quan hi ha grans avaries com la de l'estiu de 2007 a Barcelona, tenen grans inconvenients: són tan grossos com un tràiler; en una hora consumeixen 160 litres de gasoil i emeten gairebé mitja tona de CO2; fan soroll de motor; i es triga unes dues hores en instal·lar-los perquè cal moure cotxes aparcats i tirar cable fins el punt de l'avaria.

Per minimitzar tot això, la companyia està fent proves amb una nova unitat mòbil, més petita, amb aspecte de rulot i que no consumeix gasoil. És un gran allargador enroscat en dues bobines que simplement s'ha d'endollar. Javier Hugarte, responsable de xarxes de mitja i baixa tensió d'Endesa al Barcelonès, explica que "aquestes unitats mòbils redueixen molt l'impacte ambiental perquè no fan soroll i no emeten CO2 a l'atmosfera".

Una unitat d'aquestes pot arribar a substituir fins a 10 generadors.

Aquest nou dispositiu ara està en fase de proves a Barcelona i de moment només es farà servir a l'àmbit urbà perquè s'ha d'endollar i com a molt es pot estirar 200 metres. A la llarga, l'objectiu de la companyia és tenir-ne més d'un.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir