Wi-fi gratuït a les platges de Barcelona
La platja de la Nova Icària és la primera de Barcelona en tenir un servei de wifi públic i gratuït. L’Àrea Metropolitana de Barcelona pretén estendre el servei a tot el litoral metropolità

Comencen els vols entre Reus i Moscou per portar fins a 8.000 turistes a la Costa Daurada / Poblado, Laia / Arxiu ACN (ACN)

Barcelona
La principal novetat de la temporada d’estiu de les platges de l’àrea metropolitana de Barcelona és la implantació d’un servei de wi-fi públic i gratuït utilitzant els bàculs de megafonia informativa instal·lats a les platges que van equipats amb fibra òptica.
La prova pilot ja funciona a la platja de la Nova Icària de la capital catalana. “Ara comença la implantació a la meitat de les platges de Barcelona, des del port olímpic fins a l’hotel Vela”, ha explicat el director d’espai públic de l’Àrea Metropolitana, Xavier Segura. La intenció, un cop demostrat que funciona correctament, és “arribar a acords amb els ajuntaments per anar-ho estenent a les platges de tot el litoral metropolità” de cara a l’any vinent. Ho faran aprofitant els màstils instal·lats l’any passat a diverses platges per donar servei de megafonia informativa des de l’exterior.
L’any passat el que també es va provar van ser unes places d’aparcament per a bicicletes a la mateixa sorra de les platges. L’èxit que va tenir ha portat a instal·lar-ne 320 nous aparcaments al litoral metropolità aquesta temporada, arribant així als 400.
10 milions d’usuaris
L’any passat van passar per les platges de l’àrea metropolitana, que van de Montgat fins a Castelldefels, 8,5 milions de persones, baixant dels 9 als que s’havia arribat l’any anterior degut al mal temps que va fer algunes setmanes d’estiu. Aquest any esperen arribar als 10 milions i amb un percentatge majoritari d’usuaris que són els propis veïns de Barcelona i les ciutats metropolitanes, no pas turistes, els quals representen només un 5% del total.




