Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Mor Antoni Pitxot, el gran amic de Dalí

El pintor Antoni Pitxot, amic íntim de Salvador Dalí i fins ara director del seu teatre-museu a Figueres, ha mort aquesta tarda, segons ha confirmat a SER Catalunya la Fundació Gala-Dalí

Antoni Pitxot, entrevista per Màxim Castillo al Teatre-Museu Dalí de Figueres / Cadena SER

Antoni Pitxot, entrevista per Màxim Castillo al Teatre-Museu Dalí de Figueres

Barcelona

Pitxot (81 anys) coneixia des de la infància a Dalí i va col·laborar amb ell en el disseny i posada en marxa de l'espai museístic que acull bona part de l'obra de l'artista.

Pitxot va néixer a Figueres però des dels anys 60 tenia la seva residència a Cadaqués, on va portar la seva pintura cap al surrealisme i on va experimentar amb les figures antropomòrfiques fetes a base de pedres del Cap de Creus.

Té obra exposada permanentment al Teatre Museu Dalí de Figueres per exprés desig del geni del suerralisme i n'era el director i avui, precisament, s’ha inaugurat una exposició anomenada “Dalí-Pitxot, Cadaqués, Entorn a la pintura” al Museu Municipal de Cadaqués amb 68 peces, entre elles 30 obres de Salvador Dalí i 37 d’Antoni Pitxot.

L'any 2000 va ser nomenat acadèmic de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i el 2004 li van imposar la medalla d'or al mèrit en Belles Arts.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir