Tempestes localitzades
Ens esperen unes hores d'incertesa pel que fa a on i quan cauran amb tota probabilitat tempestes que deixaran anar molta aigua amb poc temps i, fins i tot, calamarsa.

“Molt atents davant a la possibilitat de noves tempestes violentes d’aiguats de cara la pròxima matinada”. Jordi Carbó. Avís del nostre home del temps davant la possibilitat de tenir algun nou disgust com a conseqüència dels llamps i de la gran quantitat d’aigua es preveu que caigui en poc temps i que pot provocar el creixement ràpid d’un riu o rierol. D’aquí que Carbó avisa que cal tenir “molta precaució també als trams finals de rius i desembocadures dels rius pel creixement sobtat de cabdal que podrien experimentar”.
El tir segur de la previsió de Carbó és a les Muntanyes de Prades “una muntanya que fa que l’aire que arriba del mar s’aixequi i contacta amb tota la humitat que hi ha a sobre dels nostres caps i que forma els potents núvols” en clara referència als pileus, núvols que anuncien pedra.
Quan es faci fosc tot dependrà de la temperatura de l’aigua del mar de manera que les tempestes poden afectar a diferents punts de litoral tarragoní.
Precaució en cas de llamps.
“ A casa com més aparells desconnecteu millor”. Ha sentenciat Carbó. “Tot el que té connexió telefònica cal desendollar-ho perquè entra la descarrega pel mòdem o pel router i ja pots comprar un alter ordinador”. A l’aire lliure és bo trobar refugi de seguida però mai sota un arbre aïllat i “si us trobeu a l’aire lliure el que serveix és asseure’s amb les cames doblegades per no cridar els llamps”.
Amb tot destaca que és difícil de fer una previsió més exacta pel que fa a l’hora i els llocs concrets però el nostre home del temps ha insistit per activa i per passiva que es prenguin precaucions.




