Joan Reñé: "la Federació està trencada"
El president de la Diputació garanteix la governabilitat a la corporació. I el líder d'Unió a Lleida, Miquel Padilla, afirma que continuaran governant els organismes territorials amb els convergents.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, amb el president de la Intercomarcal d'UDC a les Terres de Lleida i vicepresident de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla, durant el ple de la institució.

Lleida
El president de la Intercomarcal d'Unió a Lleida i fins ara vicepresident de la diputació de Lleida, Miquel Padilla, ha assegurat aquest dijous que “la nostra intenció és que en els propers 4 anys es mantinguin els grups de CiU als Ajuntaments, Consells Comarcals i a la Diputació”.
“L’electorat ha votat CiU i un programa i no tindria sentit que hi hagués una trencadissa” als organismes territorials ha afegit Miquel . Ha explicat que no preveu una altra situació que no sigui governant conjuntament els organismes territorials i que estan negociant amb Convergència la composició a la Diputació i els Consells Comarcals. Tampoc ha desvetllat el número de diputats que tindrà Unió a la nova corporació ni si mantindrà la primera vicepresidència.
El president de la corporació, el convergent Joan Reñé, també garanteix la governabilitat del proper mandat, però ha estat més clar i assegura que “crec que la federació està trencada” i “comença un nou escenari”. Un nou escenari, segons Reñé, que aporta més tranquil·litat tant a convergents com democristians per donar missatges clars i contundents, des del respecte. Tot i això adverteiux que els nous diputats democristians hauran de tenir molt clares "les sensibilitats" sobiranistes del president Mas.
Declaracions dels dos dirigents polítics aquest matí després del darrer ple ordinari de la Diputació de Lleida. Mentre, es preveu que els militants d’Unió de Lleida amb càrrecs al govern els deixin, tal i com han fet els tres consellers democristians en les últimes hores.




