Una societat més connectada i més mòbil
Un 85 per cent dels catalans es connecten a internet a diari i la major part de les connexions es fan a traves dels smartphones i les tauletes. Així ho indica vuitè Informe de la Comunicació a Catalunya, que ha analitzat el bienni 2013-2014


Barcelona
L'any 2013 eren 16 de cada 100 internautes els que es connectaven des del carrer o el transport públic. i el 2014 el percentatge ha pujat fins al 36'5 per cent. Aquest canvi, és més acusat entre els usuaris més actius. Entre les persones que es connecten diàriament, més de la meitat ho fan habitualment mentre van d'un lloc a l'altre. Carme Ferré, una de les editores de l'estudi, explica que “el que ha augmentat d’una manera exponencial ha estat la navegació mòbil, amb un increment de més del 300 per cent,·
Sobre el que fem quan accedim a internet: els serveis de missatgeria instantània tipus WhatsApp han desbancat al correu electrònic en l’índex d'activitats preferides pels usuaris.
Un 86,4 per cent diuen que utilitzen aquests serveis per mantenir el contacte amb amics i familiars. Després van el correu electrònic, la recerca d’informació i les xarxes socials. Curiosament, la major part de recerques a la xarxa es fan en castellà però entre els usuaris de Twitter hi ha majoria de catalanoparlants.
L’informe confirma l’inici de la recuperació a mitjans com la ràdio o la televisió i no tant als diaris de paper que, diuen, encara no han trobat una alternativa al seu negoci tradicional.

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




