La religió, en horari no lectiu
La Consellera d'ensenyament, Irene Rigau creu s'ha de repensar com s'ensenya la religió a l'escola

El Govern es reuneix per primer cop després de la sortida dels consellers d'Unió i la incorporació dels nous de CDC / Garrido, Rafa (ACN)

Barcelona
Irene Rigau considera que un model ideal passaria perquè els alumnes de primaria i secundaria obligatoriament facin una assignatura sobre el fet religiós, en la que s'explicarien els valors comuns a les diferents creences i els costums i les liturgies pròpies de cada confesió. I deixar l'assignatura de religió catòlica, tal i com l'entenem ara, per l'horari no lectiu. Sería una opció pedagògicament més rica i evitaria que s'hagin de fer amb totes les religions acords com el que ara existeix amb la conferencia episcopal.
Rigau creu que aquesta nova assignatura la podrien fer professors de filosofia, història i també els actuals professors de religió, després de fer cursos de reciclatge. La consellera d'ensenyament ha fet aquestes declaracions en un debat amb professors de religió en el que també participava el líder d'esquerra republicana. Tots dos han coincidit que aquest plantejament alternatiu necessita que Catalunya deixi de ser una comunitat autònoma sota el paraigua de l'actual estat espanyol. Junqueras va una mica més enllà que Rigau i creu que encara que s'ensenyi com a extraescolar, tots els professors de totes les assignatures de religió haurien de tenir l'aval de la Generalitat.

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




