El cas BPA podria afectar la construcció de l'estació d'autobusos
El ministre Jordi Alcobé reconeix que la crisi de l'entitat afectarà algunes partides al pressupost

El ministre d'Administració Pública, Transports i Comunicacions, Jordi Alcobé. / Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
El cas BPA podria afectar la construcció de l'estació d'autobusos però no l'heliport.
El ministre d'Administració Pública, Telecomunicacions i Transpots, Jordi Alcobé, ha explicat durant la seva compareixença davant la comissió d'Economia al Consell General, que la crisi financera que pateix Andorra no posa en dubte la construcció de l'Heliport que tindria un cost pel Govern d'entre 1'5 i 2 milions d'euros. Ara bé, pel que fa a l'altra gran infraestructura prevista per a aquesta legislatura, l'estació d'autobusos - a la qual DA es va comprometre durant la campanya electoral - Alcobé ha reconegut que el cost és elevat, entre 9 i 15 milions d'euros. Per tant, podria ser que s'hagués de revisar el projecte o buscar un cost més moderat estudiant altres terrenys.
D'altra banda, el Govern no es compromet a baixar el preu del tranport públic. Un alumne de la Universitat d'Andorra que viu en zona 4, per arribar a Sant Julià utiltzant el tranport públic ha de pagar amb abonaments una quantitat mensual de 230 euros. Aquest és un dels exemples que ha posat el conseller liberal Carles Naudi durant la compareixeça del ministre per demostrar que el preu del servei públic és desorbitat.
Les conselleres del grup mixt Silvia Bonet i Rosa Gili també han insistit en els elevats preus i la necessitat d'un billet únic.
El ministre Alcobé ha explicat que aquest any s'han de realitzar les noves concessions de línies de transport i ha afegit que la competència podria suposar un abaratiment del preu però no ho ha assegurat. El ministre ha subratllat que es tracta d'un servei públic però que té cost zero pel Govern, i que la intenció és que segueixi sent així. Per tant, ha defensat que les companyies s'han de poder mantenir i més tenint en compte que han pujat els preus carburants.
D'altra banda, l'objectiu del Ministeri d'Administració Pública és que el 2016 és puguin fer a través d'internet fins a 20 tràmits. El web e-tràmits es va posar en funcionament el passat dilluns i de moment és poden fer quatre tràmits: el certificat de residència, el certificat de no deute al comú i el certificat de convivència. Tres són instantanis.




